Tots els resultats són importants, però ara que s’apropa la fi de la primera fase de les lligues, encara més perquè cada punt pot resultar decisiu. Este divendres s’han disputat tres partides en les quals han estat vencedors els equips representatius de la Pobla de Vallbona, Pedreguer-masymas i Barxeta.
En la Lliga CaixaBank d’escala i corda s’han completat dues partides. Una, al trinquet de Vila-real on la formació de la Pobla de Vallbona de Puchol II, Santi i Carlos ha superat al trio local de Soro III, Javi i Hilari pel tanteig de 60-20.
Els vencedors sempre han estat millor encara que la partida ha oferit prou batalla fins al parcial de 35-20, moment en el qual s’ha completat el joc més renyit de la vesprada en el qual els dos equips han tingut val; els de Vila-real per a situar-se a dos jocs i els de la Pobla de Vallbona, com finalment ha passat, per a posar el 40-20.
A partir d’ací, Puchol II, Santi i Carlos han mantingut el bon nivell, a més en les tres línies encara que hui s’ha vist especialment encertat a Santi. Enfront, les coses no eixien i la partida s’escapava joc a joc.
Este resultat deixa a Puchol II, Santi i Carlos líders en solitari i amb la classificació ja assegurada per a la segona fase mentre que Soro III, Javi i Hilari es queden tercers.
En la mateixa modalitat per dalt corda, però al trinquet de Sueca, l’equip de Pedreguer-masymas de Giner, Tomàs II i Héctor s’ha imposat al de Montserrat de Marc, Jesús i Guillermo per 60-45.
La partida ha oferit la millor versió dels vencedors, que havien entrat en una dinàmica complicada de derrotes i dubtes en el seu rendiment i acoblament com a equip. Esta vegada, però, cada pilotari ha jugat com pot i sap, a més d’oferir entre tots gran consistència com a bloc.
Enfront, a Marc, Jesús i Guillermo els hi ha faltat contundència, que és una de les seues principals virtuts. L’equip ha pegat, però no tant com podria, amb la qual cosa sempre ha anat per darrere en el marcador i a remolc. Així i tot ha estat a un joc de sumar un punt.
Este desenllaç permet a Giner, Tomàs II i Héctor abandonar la posició de cuers i de moment situar-se cinquens mentre que Marc, Jesús i Guillermo es queden on estaven, en la quarta posició. Els dos equips es troben igualats a punts encara que els de Montserrat estan a dues partides d’acabar mentre que els de Pedreguer-masymas ja n’han completat cinc de les sis.
RASPALL
En la Lliga CaixaBank de raspall – Trofeu Diputació de València, la cita d’este divendres ha estat al trinquet del Genovés on l’equip de Barxeta de Moltó, Canari i José ha guanyat al de Castelló amb Salelles II, Seve i Bossio per 30-10.
El desenllaç és just, però la diferència massa. Moltó ha completat una gran actuació i ha dut als seus companys cap a la victòria, això sí ajudat per la solvència defensiva de Canari i la gran definició que hui ha tingut José. Però enfront també han jugat a pilota, especialment Salelles II, que s’ha mostrat contundent i molt encertat en la treta, amb la qual ha aconseguit sis quinzes directes.
Els dos equips han sumat des del dau fins a deixar el marcador en 15-10. Posteriorment, joc des del rest per als de Barxeta, que a continuació asseguraven el traure per a posar la partida 25-10, però trobant bona oposició en els rivals, que en joc següent ha tornat a cedir des del dau.
La victòria situa a Moltó, Canari i José en la tercera posició. Salelles II, Seve i Bossio continuen tancant la classificació i compliquen prou la seua continuïtat en la competició, tot i que encara mantenen possibilitats matemàtiques; difícil, però no impossible.
DE LA VEGA TORNA A PELAYO
La següent parada serà el trinquet Pelayo i per tant tornem a la Lliga CaixaBank d’escala i corda on este dissabte es jugarà a les 17.00 hores perquè la partida serà retransmesa en directe per À Punt.
Atenció perquè és en duel de necessitats entre els dos equips que tanquen la classificació. El de Dénia amb Pere Roc II, Félix i Conillet és cuer, encara que amb una partida menys que els seus rivals, l’equip d’Almussafes, que tancarà la seua participació en la ronda en curs.
En la formació de la Ribera torna De la Vega després de dues partides d’absència per un esquinç de turmell. Qui no podrà estar és Pere a causa de la ‘sentada’ en la mà que va patir en la jornada anterior. Salva de Massamagrell ocuparà el seu lloc per a completar equip amb Bueno.
DIUMENGE A XÀBIA I XERACO
L’activitat del cap de setmana en les lligues es completarà el diumenge. De matí i en la modalitat d’escala i corda es jugarà al trinquet de Xàbia amb l’equip de Vila-real de Soro III, Javi i Hilari mesurant les seues forces contra el de Pedreguer-masymas amb Giner, Tomàs II i Héctor (11.30 hores.
I de vesprada, Xeraco serà la plaça on es jugarà a raspall, ara amb l’equip local de Vicent, Raúl i Murcianet enfrontant-se al de Xàbia amb Vercher, Sanchis i Ricardet. La sessió a Xeraco començarà a les 16.45 hores i la partida de la Lliga es jugarà a les 18.30 hores amb retransmissió en directe per ProximiaTV i la LaLigaSportsTV.