Ara sí. La XXXI Lliga CaixaBank d’escala i corda enceta les semifinals este divendres. Unes partides que decidiran als equips que lluitaran pel títol, el dia 9 d’abril, al trinquet de Pelayo. Abans, els recintes de Vilamarxant i de Dénia seran els escenaris que ubiquen l’anada, és a dir, el pas inicial per a la classificació.
La primera eliminatòria tindrà lloc en la localitat de Camp de Túria. A les 18.30 hores d’este divendres arrancarà una partida que enfrontarà a les formacions representatives de La Pobla de Vallbona, amb Puchol II, Santi i Carlos en les seues files, i de Vila-real, amb Soro III, Javi i Hilari. Un duel que es podrà seguir en directe a través de la plataforma ‘Proximia TV’.
En este cas, es tracta d’una partida on es batran els líders de la fase regular amb el conjunt que va marcar el límit d’accés a les ‘semis’. L’equip de Puchol II va finalitzar la ronda anterior amb 19 unitats, gràcies a les nou victòries i dues derrotes collides. Els poblans han estat el trio més compacte de les fases classificatòries, tant és així que van estar invictes fins a l’última jornada de la primera volta. Per la seua part, Soro III i companyia van haver d’esperar fins a la data final per a certificar la seua presència en les eliminatòries. Un balanç de sis triomfs i cinc partides perdudes, van deixar un resultat de 13 punts per als vila-realencs. Això no obstant, ara és el moment de la veritat. Darrere queda el rendiment anterior i en les eliminatòries pot passar qualsevol cosa, més si cap amb la qualitat que atresora el conjunt castellonenc. Pel que respecta als antecedents, la terna de La Pobla de Vallbona va emportar-se els dos duels en la fase regular amb gran diferència al marcador.
La segona semifinal viatjarà al trinquet ‘El Rovellet’ de Dénia. Serà este diumenge quan a les 18.30 hores s’escolte el ‘va de bo’ que done inici a la partida entre els equips representatius de Benidorm, amb Genovés II, Nacho i Álvaro Gimeno, i de Pedreguer-masymas, que forma amb Giner, Tomàs II i Héctor. Un duel que també serà retransmés en directe mitjançant la plataforma ‘Proximia TV’.
Les formacions que van acabar en la segona i tercera plaça en la fase regular s’enfronten per un lloc a la final. Ambdós conjunts van concloure la classificació amb catorze unitats, però els benidormers van acabar per davant en tindre un major nombre de victòries i un coeficient de tantejos millor. Genovés II i companyia van finalitzar la ronda prèvia amb set partides guanyades i quatre perdudes que va deixar un coeficient de 50 jocs positius. Per la seua part, el trio de Giner va acabar amb sis triomfs i cinc derrotes que van significar un coeficient de 25 tantejos positius.
Tot i tindre un balanç de victòries i derrotes diferent, la igualtat en la puntuació es deu a la competitivitat que hi ha hagut en la fase regular. I és que aquell equip que arribava als 50 jocs, s’adjudicava una unitat al seu caseller. En el cas dels enfrontaments directes entre Benidorm i Pedreguer-masymas, els dos conjunts es van repartir els triomfs, un per a cadascun, amb el mateix resultat de 60-45. L’única diferència entre les dues partides és que en la victòria dels de la Marina Baixa, estos van patir les baixes de Genovés II i Nacho per estar afectats pel coronavirus, els quals van ser substituïts momentàniament per Salva Palau i Salva.
Passe el que passe en estos duels, el cartell de la final no quedarà definit. Cal recordar que per a aconseguir la classificació, s’ha de véncer en les dues partides de semifinals. En el cas que les victòries es dividiren entre les dues formacions participants en les eliminatòries, es viuria una pròrroga al millor de tres jocs, a continuació del confrontament de tornada. Estes tindran lloc als trinquets de Vila-real, el dia 1 d’abril, i de La Pobla de Vallbona, el dia 3 d’abril.