FRANCÉS I BUENO, FINALISTES DE LA II LLIGA 2 D’ESCALA I CORDA

Francés i Bueno són els primers finalistes de la II Lliga2 d’escala i corda. La victòria en la pròrroga ha atorgat el premi a la parella que vestia de roig, ja que en la partida normal, la victòria ha estat per a Salva Palau i Salva (60-20). Tot i esta entropessada, el triomf en l’anada a càrrec de Francés i Bueno ha fet que els aficionats de La Pobla de Vallbona hagen vist el duel allargat als jocs extres, on els ja finalistes han vençut per 10-0.

La partida ha iniciat amb Francés i Bueno, de roig, imposant-se des del rest. Això no obstant, est punt aconseguit ha sigut un miratge perquè Salva Palau i Salva, de blau, han ficat la maquinària en marxa per obtenir una ratxa de tres tantejos (20-30), gràcies a les canonades del rest i la seguretat del mitger. El duel ha crescut en intensitat a cada colp i els intercanvis eren més freqüents.

No han parat ací els blaus, encara que en esta ocasió Francés i Bueno han donat més guerra a Salva Palau i Salva. En la segona oportunitat amb val, la parella blava ha ficat el 20-35 amb una falta en la ferida d’Aragó. El ritme dels Salva era massa per als rojos i han continuat sumant (20-40) amb la qualitat que oferia Palau i amb el de Massamagrell ben col·locat per a fer mal amb les volees.

Aragó ha tornat a ser protagonista per a lo bo i el roín en els primers quinzes del següent joc.La partida s’encarrilava per a Salva Palau i Salva, els quan tornaven a fer pujar el caseller en el lluminós amb un 15 i val.

Els rojos han passat al dau amb la llosa dels sis tantejos consecutius dels rivals. Bueno ha entrat a vestidors i li donava aire al seu equip, però la dinàmica ha continuat igual, encara que Francés i Bueno han pogut pressionar més. I es que els blaus disparaven pilotes complicades de tornar. El binomi roig mostrava destells per a ressuccitar. L’equip de Salva Palau venia la pell cara, però el de Francés dibuixava colps perfectes, l’única manera de fer mal. Així, els rojos han recuperat oportunitat amb val que ha tombat Salva. La pel·lícula ha canviat de cara i ara els blaus han disposat de val en dues ocasions. La ferida d’Óscar ho ha atorgat i ho ha tombat seguidament. Francés i Bueno han tornat ha tindre dos ocasions amb val, però no han trobat la forma de contrarestar als blaus que finalment han guanyat el joc (20-50).

Salva Palau i Salva han sumat el vuitè tanteig consecutiu a continuació amb el rest encontrant amb facilitat la zona del racó, del pouet, difícil de contestar per a Francés. 30 i val per al 20-55. Els rojos tractaven de sumar quinzes amb pincellades de talent de Francés al rebot, però la potència de Palau s’ha imposat i amb tot quasi decidit la partida s’en ha anat a la pròrroga.

Començava altre duel diferent al millor de tres jocs i els rojos han canviat els torns. Francés i Bueno s’han refet amb un val i net. Cada quinze els donava vida i Francés ha mostrat una versió molt millor a la de la partida a 60 tantejos. Així, el lluminós s’ha ficat 5-0 i els rojos han anat al dau per a tindre la classificació en les seues mans.  La història s’ha repetit i amb un ‘val i 15’, Francés i Bueno s’han classificat.

El rival en la final eixirà este dimarts del trinquet Tio Pena de Massamagrell, encara que si es compleix la predicció meteorològica de pluja, aquest envit es traslladarà a Pelayo. Una partida que inciarà a les 18.00 hores i es podrà veure de manera gratuïta per Proximia TV. José Salvador i Monrabal II o Julio Palau i Pere seran els contendents de Francés i Bueno en la disputa pel títol de la II Lliga2 d’escala i corda. Aquesta serà la tornada de les semifinals, ja que en l’anada el duo de Julio Palau va véncer per 60-40. Així, si els vencedors en la primera eliminatòria guanyen hui, seran finalistes. En el cas que la victòria caiga en mans de l’equip de José Salvador, hi hauria una pròrroga al millor de tres jocs per a decidir als classificats com este dilluns a La Pobla de Vallbona.