El Trofeu Mixt Masymas espera ja la resolució dels dos títols després de la disputa este dimecres a Guadassuar de la segona semifinal de la modalitat d’escala i corda, en la qual Francés i Nacho han superat Giner i Tomàs II per 60-40.

El desenllaç ha tingut dos claus principals. Una, probablement la més decisiva, la millor definició dels vencedors, sobretot en les mans de Nacho. A més ha estat fonamental el fet d’acabar quinzes en moments claus i d’aprofitar els vals, situació on Francés i Nacho també han estat més encertats, ja que Giner i Tomàs II han perdut tres jocs de val que podrien haver canviat les coses.
La semifinal ha començat amb Francés i Nacho pegant més i millor, sobretot al rest, on sumaven més ràpidament. La solvència per a llançar la pilota a la galeria per part de Nacho ha estat màxima en els compassos inicials mentre que Francés aportava seguretat, s’encarava dalt quan l’ocasió era propicia o impedia que els rivals pegaren amb claredat ajustant els seus colps.
Enfront també es carregava i es restaven pilotes complicades, però l’eficàcia dels altres, les errades no forçades i de tant en tant el capritx de la pilota, que queia de la galeria, han fet que el marcador es ficara en 35-20 a favor de Francés i Nacho.
Posteriorment s’ha equilibrat la semifinal. Tomàs II ha trobat els quinzes que abans se li resistien i Giner s’ha fet fort en la seua zona d’influència per a neutralitzar les escomeses dels rivals o per a descarregar-se a la galeria o la llotgeta a la mínima oportunitat.
Els blaus havien millorat prou, encara que els rojos no havien afluixat. Nacho ha estat evitat per moments, amb la qual cosa el seu equip ha perdut un poc de pegada en atac, però Francés aguantava perfectament la pressió dels rivals.
Així les coses, els dos equips han anat sumant i batallant prou, amb molts dels jocs tenint vals tombats i requerint de dos, tres i fins a quatre vegades val abans de tancar-se. En esta segona part anivellada s’ha vist jugar molt a pilota per part de tots quatre pilotaris fins al definitiu 60-40, on la capacitat per a sumar de Nacho també ha tingut molt a veure.
DISSABTE A PEDREGUER
Els dos títols es resoldran el pròxim dissabte al trinquet de Pedreguer. Primer es jugarà la final d’escala i corda en la qual Francés i Nacho es trobaran amb Puchol II i Pere, que també van jugar a gran nivell en la seua semifinal. Esta partida serà retransmesa en directe per À Punt a partir de les 17.30 hores.
A continuació es jugarà la final a raspall, en la qual Iván i Canari s’enfrontaran a Salelles II i Brisca. Estes dos parelles també han ratllat molt en les eliminatòries prèvies disputades a Xeraco i Oliva.