La Lliga CaixaBank en la modalitat de raspall ha visitat este dissabte el trinquet de Bellreguard on l’equip de Barxeta de Vicent, Seve i José ha superat el de Castelló amb Marrahí, Raúl i Marc per 30-10. Este resultat classifica per a la segona ronda els vencedors mentre que els derrotats es queden penúltims i en la mateixa situació que abans de jugar, però a una partida d’acabar la seua participació en esta ronda: a quatre jocs de certificar la seua continuïtat.
El primer joc ha estat fàcil per al trio de Barxeta al rest, amb Seve molt inspirat i com a principal protagonista. En el següent, ara que estan un poc més calents tots sis pilotaris, arriben els intercanvis, a més equilibrats. Val per als de Castelló al rest, encara que finalment sumen els rivals per a ficar el marcador en 10 per cap.
L’equip de Castelló ha estrenat el seu caseller a continuació i dominant, gràcies a la treta de Marrahí i les bones rematades dels seus companys (10-5). I també amb bones tretes, però de Vicent, i la definició de Seve i José, Barxeta ha tornat a situar els dos jocs de diferència en el marcador (15-5).
Vicent, Seve i José necessitaven menys per a fer el quinze. Així i tot, el primer val en el joc següent ha sigut per a Marrahí, Raúl i Marc, encara que acaben sumant els seus contraris en la segona oportunitat de val i s’escapen perillosament amb 20 per 5.
La capacitat per anotar per part dels de Barxeta ha continuat sent evident en el parcial següent, tot i que Marrahí, Raúl i Marc han fet tot el possible per a evitar-ho i han aconseguit un parell de quinzes. Però el joc és roig i el marcador ja està en un clar 25-5.
La formació de Castelló trau l’amor propi, es fa clarament a l’atac i es posa per davant en el joc amb val-net, que poc després és tombat pels seus contraris. Novament val per als de Marrahí, a dos, un altre val blau de treta directa i a dos amb un rebot que Vicent llança a la galeria. Marrahí insisteix amb la treta, fa el quinze directe, i els blaus tanquen el parcial posteriorment per a posar el 10 en el seu caseller. Gran joc.
Però Vicent, Seve i José estaven molt forts, segurs i amb ganes d’acabar, la qual cosa aconsegueixen en passar al dau, a més amb certa solvència. Els guanyadors ja tenen bitllet per a la segona ronda i els derrotats continuen a 1 punt de passar.
PARTIDA DECISIVA A OLIVA, DIUMENGE AL MATÍ
La penúltima jornada conclourà este diumenge al matí al trinquet d’Oliva on l’equip del Genovés amb Ian, Tonet IV i Bossio s’enfrontarà al de Xeraco de Montaner, Canari i Ibiza. Serà a les 11.30 hores.
Els dos trios estan lluitant per evitar la plaça eliminatòria, encara que la seua situació és prou diferent. Ian, Tonet IV i Bossio tenen esta partida i una altra per a aconseguir la passada, per a la qual necessiten sumar 1 punt.
Per la seua part, Montaner, Canari i Ibiza acaben la seua participació en esta ronda. Les seues opcions impliquen guanyar per a arribar als 5 punts, que són els que ara acumulen els equips liderats per Tonet IV i Marrahí. I que en l’última jornada, on precisament s’enfrontaran els equips del Genovés i Castelló, el resultat siga favorable als seus interessos.
ESCALA I CORDA A LLÍRIA I BENIDORM, TAMBÉ DIUMENGE AL MATÍ
La Lliga CaixaBank en la modalitat d’escala i corda també té programades partides este diumenge al matí, a les 11.30 hores.
Una es jugarà al trinquet de Llíria, on l’equip de Montserrat de Marc, Pere i Monrabal II s’enfrontarà al de Vila-real amb José Salvador, Nacho i Guillermo.
El trio de la Ribera Alta, amb 4 punts, té una magnífica oportunitat d’allunyar-se de la plaça eliminatòria, que de moment ocupa la formació de Dénia de Francés, Santi i Carlos, amb 3 punts. Per la seua part, el conjunt de la Plana, que acumula 5 punts no solament pot obrir una considerable distància amb els cuers, sinó que fins i tot podria acabar la jornada en segona posició.
L’altra partida dominical es jugarà al trinquet de Benidorm on la formació local de Pere Roc II, Jesús i Héctor rebrà la representativa de La Pobla de Vallbona amb Puchol II, Álvaro Gimeno i Hilari.
Els de casa defensaran el lideratge, que ara està establert en 7 punts que sumen els de Benidorm, mentre que el trio de La Pobla de Vallbona, ara amb 6 punts, opta a situar-se al capdavant de la classificació.