La Lliga CaixaBank en la modalitat d’escala i corda ha tancat este diumenge la segona jornada de la segona fase. Els equips d’Almussafes i Vila-real han resultat vencedors de les partides disputades i s’estrenen com a guanyadors en la fase en curs.
La competició s’ha traslladat al matí fins a Murla on l’equip d’Almussafes amb De la Vega, Tomàs II i Bueno ha superat el de Benidorm de Pere Roc II, Jesús i Héctor per un ajustat 60-55.
I tan ajustat, perquè la formació de Benidorm ha disposat de fins a quatre vegades val per a acabar en iguals a 55, joc que finalment ha estat per als d’Almussafes. La resta de la partida ha transcorregut igual d’equilibrada. El trinquet de Murla afavoreix que es jugue a un ritme ràpid i la pilota anava a un costat i l’altre de la corda a gran velocitat i molt ben jugada en la gran majoria d’ocasions. Així les coses, ha sigut un enfrontament de qualitat, a més d’emocionant per la incertesa del desenllaç.
La victòria permet que De la Vega, Tomàs II i Bueno sumen els seus primers 2 punts en esta ronda i de moment es situen quarts, en llocs de semifinals, encara que igualats amb els segons i els cinquens. Per la seua part, Benidorm és cuer en la classificació amb el punt que ha sumat en arribar i superar el joc 50.
Ja a la vesprada, el campionat ha visitat el trinquet d’Almassora on la formació de Vila-real de José Salvador, Nacho i Guillermo ha superat la de Montserrat amb Marc, Pere i Monrabal II per 60-35.
Primer ha dominat el trio de Montserrat, sobretot per la capacitat més gran per a fer el quinze, responsabilitat que principalment requeia en les mans de Pere, que estava fenomenal. 20 per 30 reflectia el marcador per als de la Ribera Alta, però la situació ha canviat totalment.
Primer, perquè Pere ha deixat de convertir en or tot allò que tocava; i també, perquè Nacho ha ocupat el seu lloc com a gran aconseguidor de quinzes. I amb el mitger, José Salvador i Guillermo també s’han vingut amunt en les seues prestacions.
La superioritat dels de Vila-real ha anat cada vegada a més, de manera que després d’igualar a 30 i de posar-se per davant 45-30, en el tram final han certificat el triomf amb autoritat.
La victòria situa a José Salvador, Nacho i Guillermo en la segona posició perquè als 2 punts aconseguits este diumenge cal sumar un altre de la derrota de la partida de debut en la present ronda. Marc, Pere i Monrabal II, com van guanyar la primera partida, es queden amb 2 punts en tercera posició gràcies al coeficient de jocs a favor i en contra.
DILLUNS, RASPALL A XERACO
Canviem de modalitat, perquè la Lliga CaixaBank de raspall visitarà este dilluns el trinquet de Xeraco per a tancar la segona jornada amb l’enfrontament entre l’equip del Genovés amb Ian, Tonet IV i Bossio i el de Barxeta amb Vicent, Seve i José.
Els dos trios van jugar molt en el debut de la primera jornada, encara que van perdre. Això sí, ven tindre el premi de sumar 1 punt per arribar o passar del joc 20. La d’este dilluns serà partida per a situar-se en llocs de semifinals o quedar-se en les posicions excloents de la fase final.
Per a tots aquells que no puguen ser testimonis en primera persona de tan interessant partida, hi haurà retransmissió en directe per ProximiaTV a partir de les 18.30 hores.