Salelles II i Tonet IV jugaran este dissabte pel títol del Trofeu Gregori Maians – Gran Premi Savipecho contra Vercher i Brisca. Abans se li farà un reconeixement al gran Pepito Malonda per la seua trajectòria en l’esport de la pilota
El trinquet d’Oliva viurà este dissabte un dia molt gran. Esportivament, perquè acollirà la final del prestigiós Trofeu Gregori Maians – Gran Premi Savipecho, que enguany ha completat la seua edició número XXIII. I sentimentalment, perquè abans de la partida tindrà lloc un homenatge a un dels més grans del raspall de tots els temps: Pepito Malonda.
La final enfrontarà a Salelles II i Tonet IV contra Vercher i Brisca. Serà a les 18.30 hores, després de la disputa d’una prèvia de juvenils. La partida serà retransmesa en directe per la plataforma ProximiaTV.
Ambdues parelles ho van tindre molt complicat per a arribar a la final. Tant és així que van superar els seus compromisos de semifinals pel mateix resultat de 25-20. Salelles II i Tonet IV van ser els primers que es van guanyar el dret de jugar pel títol en eliminar a Moltó i Seve. Per la seua part, Vercher i Brisca han deixat en el camí a Ian i Canari.
La final es presenta amb pronòstic incert. Salelles II i Tonet IV tenen a favor seu el fet de comptar amb el número u de la modalitat i, en veritat, Tonet IV continua deixant clar en cada aparició que és el pilotari més decisiu del moment. Darrere, Salelles II jugarà davant el seu públic, en sa casa, en un trinquet en el qual podria jugar amb els ulls tancats. El jove rest d’Oliva segueix consolidant-se com a primera figura i demostrant que és un dels pilotaris més complets del raspall d’elit.
Però el fet que Salelles II siga d’Oliva no significa que el seu equip es puga considerar com a ‘local’. I és que enfront hi haurà un altre jugador del poble, Brisca, que en la segona semifinal del passat dimarts va estar molt abrigallat pels seus incondicionals. Tal vegada, este suport des de l’escala va tindre molt a veure amb la seua gran actuació en la remuntada, superant un marcador advers de 20 per 5.
Però si Brisca estarà jugant demà la final també es deu a l’aportació de Vercher. El rest de Piles va començar un poc gelat, fins i tot erràtic, però quan va entrar en partida va fer gala de la seua contundència habitual.
UN DELS MÉS GRANS
Abans de la partida es farà l’homenatge a Pepito Malonda, dominador dels trinquets durant tres dècades i una de les figures més grans que ha conegut el raspall. No solament això, Malonda ha estat vinculat a la pilota tota la seua vida. Primer com a pilotari i posteriorment com a monitor i marxador, tasca que encara hui realitza a l’edat de huitanta-un anys.