La IX Copa Caixa Popular de raspall ja coneix al primer equip que lluitarà pel títol. El combinat del Genovés, amb Badenes i Tonet IV, han avançat a la final que tindrà lloc este dissabte, dia 11 de novembre, al trinquet d’Oliva. Els genovesins han superat al conjunt de Barxeta, amb Moltó i Murcianet, en la primera semifinal que s’ha disputat al trinquet del Genovés. Un duel que ha conclòs amb 25-15 on el dau ha estat el protagonisme en l’anotació.

Badenes i Tonet IV han començat forts des del dau amb un joc net. Els del Genovés no han parat d’atacar i els contrincants no podien frenar-los. Això no obstant, la resposta de Moltó i Murcianet ha estat igual de contundent. Joc net des del dau per a igualar a 5. Moltó ha tret a passejar la millor treta de manera directa o perquè Murcianet entrara a carregar amb avantatge.
El dau ha continuat sent la zona d’anotació amb dos jocs seguits. Primer per part dels genovesins. Badenes treia amb eficàcia, amb dos quinzes directes, i si no Tonet IV recollia la contra per a rematar de manera propícia. Tot i no ser net, com abans, els rojos s’han imposat amb autoritat. La igualada a 10 ha seguit amb altre joc que no ha estat net, però on la iniciativa era de qui partia al dau. Moltó ha estat el primer que pegava i el que més ha incidit en la consecució del joc, amb Murcianet a l’aguait o treballant-se el quinze al capdavant.
La dinàmica ha tornat als primers jocs amb un tanteig des del dau amb val i net. Badenes i Tonet IV han recuperat el comandament amb una treta que estrenyia de valent que impedia als blaus tindre cap oportunitat (15-10).
El primer joc des del rest ha estat en mans dels rojos. Badenes i Tonet IV s’han fet amb l’avantatge enmig de la igualtat. Els del Genovés han aprofitat alguna imprecisió dels blaus en colpejar, però l’anotació ha vingut a còpia de treballar i restar a muntó, ja que els barxetans també atacaven. Els genovesins han tancat un joc espectacular per part dels quatre pilotaris, al segon val. Amb tot a favor, la victòria s’ha completat des del dau, encara que en suspens, pel fet que Moltó i Murcianet han convertit dos quinzes i als rojos els ha costat acabar.
El rival de la formació del Genovés es descobrirà este dissabte, a les 18.30 hores, al trinquet de la Llosa de Ranes. Ian i Brisca defenen el títol aconseguit l’any passat i encara continuen en la lluita en l’actual edició. Els de Castelló de Rugat van classificar-se directament a les semifinals perquè van ser els primers del Grup B amb set punts. Enfront hi estaran Marrahí i Raúl, els quals es van classificar a la semifinal a través d’una eliminatòria d’accés. La formació de Castelló va acabar en el tercer lloc del Grup B amb quatre punts i es va batre amb els segons del Grup A per un lloc a les ‘semis’. Els de la Ribera Alta van superar a Montaner i Seve, conjunt de la Llosa de Ranes, per 25-15. Els combinats de Castelló de Rugat i de Castelló també es van veure les cares en les fases classificatòries amb dues victòries per a Ian i Brisca (25-20 i 25-10) en la segona fase.
V COPA 2 CAIXA POPULAR DE RASPALL
El trinquet del Genovés també ha acollit la primera semifinal de la V Copa 2 Caixa Popular de raspall. En este cas, David i Momparler s’han classificat per a la final del dia 13 de novembre a Xeraco, després de véncer a Joan i Sergi per 25-5.
La segona semifinal serà a les 17.00 hores d’este dissabte al trinquet de la Llosa de Ranes, amb Ramón i Ricardet, primers del Grup A amb set punts, davant Boronat i Néstor, segons del Grup B amb cinc unitats.
XVI COPA CAIXA POPULAR D’ESCALA I CORDA
L’equip de la Pobla de Vallbona continua en la lluita per la XVI Copa Caixa Popular d’escala i corda. Puchol II i Álvaro Gimeno han guanyat este divendres a Salva Palau i Javi, representatius de Vila-real, per 60-55 al trinquet de Vilamarxant. Un resultat corresponent a l’eliminatòria d’accés a la semifinal.
Una partida on hi ha hagut colps de tots els colors, on els quatre jugadors han oferit un espectacle. Primer han sigut els vila-realencs els que s’han escapat dos jocs en el marcador (20-30), però els poblans han sumat tres jocs seguits per a superar-los (35-30). Després ha vingut una igualtat que s’ha trencat amb dos jocs d’avantatge per als rojos (45-3). Els blaus han tornat a igualar i, a continuació han sigut ells els que han obert marge (50-55). El duel no podia acabar ací, i Puchol Ii ha demostrat perquè és el número u per a capgirar-ho.

Ara, Puchol II i Álvaro Gimeno competiran per un lloc a la final del 18 de novembre a Dénia, contra José Salvador i Tomás II, formació de Dénia, el dia 12 de novembre al trinquet de la Pobla de Vallbona.
Pel que respecta a l’altra plaça de ‘semis’ en joc. Serà este dissabte al trinquet de Pelayo, a les 17.30 hores i en directe per À Punt. Les formacions de Montserrat, amb Marc i Conillet, i de Benidorm, amb Pere Roc II i Santi, es batran per a continuar vius en la competició. La victòria en esta eliminatòria significarà la classificació per a l’altra semifinal. En este cas, el guanyador jugarà contra el conjunt de Pedreguer-masymas, amb Francés i Hilari, este divendres, dia 10 de novembre, al trinquet de Vila-real.