Montserrat agafa avantatge per accedir a la final de la Lliga Bankia d’escala i corda

L’equip representatiu de Montserrat, amb Marc, Jesús i Álvaro Gimeno, està més a prop de la final de la XXIX Lliga Bankia d’escala i corda després de véncer per 60-50 al trio de Benidorm de Pere Roc II, Javi i Carlos. El trinquet Tio Pena de Massamagrell ha viscut la victòria dels de la Ribera Alta davant una formació que havia demostrat ser la que va estar més en forma a la fase regular. Els benidormers només havien caigut una vegada en tot el campionat però les semifinals són altra cosa. No compta el que va ocórrer abans de les eliminatòries i els montserratins van donar la sorpresa en adjudicar-se l’anada de la primera semifinal.

Ambdós equips han perdut el dau d’inici però ha sigut Benidorm el que ha aconseguit un avantatge que feia presagiar el seu triomf. No seria així, ja que Montserrat ha sabut lluitar per aguantar dins de la partida i emportar-se-la. Amb 30-20, en favor dels de la Marina Baixa, el trio de Marc ha obtingut un joc clau gràcies a la bona actuació d’Álvaro Gimeno. El punter ha aguantat al seu equip mentre que Jesús despertava la seua faceta ofensiva. La calor pressionava, les samarretes xopades ho demostraven. Això ha sigut clau perquè Montserrat aplegara en més energies al final. Els riberencs sumaven dos jocs seguits per igualar a 30 i ja no han deixat que Benidorm s’escapara al marcador.

El trio de Pere Roc II ha dut la iniciativa al tanteig però amb iguals a 45, el trio de Marc ha pegat un pas endavant. Jesús ha aplegat fresc a l’últim tram i ha guanyat el duel amb Javi. Tres pilotes seguides, una de Jesús i dues de Marc, a la xarxa de la llotgeta de baix han ficat als montserratins per davant, 45-50. Una dinàmica que ha continuat al següent joc amb un val i net que significava el 55-45. Benidorm ha aconseguit retallar amb Pere Roc II mostrant la seua garra però era tard. El destí volia que Montserrat tinguera el primer avantatge de les semifinals. A l’últim joc, el trio de Marc ha buscat l’escala i la careta, i amb fortuna ha tornat bojos als benidormers que no han pogut refer-se.

El trio de Pere Roc II necessita guanyar a la tornada per tal de forçar una pròrroga al millor de tres jocs. Mentrestant, Montserrat anirà este divendres al trinquet Salvador Sagols de Vila-real amb un peu a la final, falta l’altre.

Així mateix, este dimecres es disputa l’anada de la segona semifinal. El Nou Trinquet de Guadassuar serà l’escenari del duel entre les formacions representatives de Pedreguer-MasyMas, amb Francés, Nacho i Pere, i Vila-real, amb Puchol II, Tomàs II i Guillermo, a partir de les 18.30 hores.