Seguint amb la seua filosofia de donar a conéixer la pilota més enllà del seu àmbit habitual, el projecte Espai Cultural Pelai, gestionat per la Fundació per la Pilota valenciana, ha programat diferents esdeveniments per als pròxims dies, tots amb entrada lliure, amb l’eix central de la cultura oferida en un marc emblemàtic de l’esport dels valencians com el Trinquet Pelayo de València.
La primera actuació es portarà a terme este dijous, dia 16 de desembre, després de la sessió esportiva que començarà amb una partida de promoció i continuarà amb una altra de primer nivell amb Genovés II i Héctor enfrontant-se a Francés i Álvaro Gimeno.
Serà al voltant de les 20.00 hores quan comence la presentació del llibre ‘Va de bo’, obra il·lustrada orientada al públic infantil de la qual coneixerem les impressions del seu autor, Jaume Monzó. Atenció perquè l’argument promet: Lluís, un xiquet cec de naixement, té una visió fantasmagòrica en el trinquet abandonat de Rafelcofer. Amb l’ajuda dels seus amics, i de Puchol II i Bueno, haurà d’aprendre a jugar a pilota. A través de l’oïda i el tacte descobrirà els secrets de la pilota. En definitiva, una obra que vol explicar la pilota des d’un punt de vista sensorial.
També hi participaran en l’acte els il·lustradors del llibre, Rosa Fuster i Jaume Fuster, així com el pilotari Puchol II i el poeta i cantant Edu Marco.
Però hi ha més. I és que Jaume Monzó ha revolucionat a la família de la pilota mostrant en les xarxes socials una magnífica maqueta que ha realitzat amb peces de Lego, reproducció que entregarà al Museu de la Pilota una vegada acabada la presentació del llibre.
Passem al dissabte, 18 de desembre. A les 12.00 hores començarà un acte que estarà estretament relacionat amb el concert que tindrà lloc el diumenge 19 a les 12.00 hores en el mateix trinquet Pelayo. I és Carmen Mas Arocas, directora de l’Orquestra Filharmònica Martín i Soler de València ens explicarà la filosofia del concert, per què s’han triat les obres tenint en compte l’època de l’any i l’espai. Ens descobrirà notes al programa, solistes i anècdotes, per a posteriorment compartir tertúlia amb el promotor cultural Manolo Gil, que parlarà sobre la part literària del concert.
I ja en diumenge, tal com hem avançat, l’Orquestra Filharmònica Martín i Soler de València delectarà, sota la direcció de Carmen Mas Arocas, amb música de Txaikovski i Jean Sibelius, entre altres autors.
Però serà molt més que un concert, perquè la música anirà de la mà de la paraula, amb la col·laboració de poetes valencians com Inma López Pavia, Josep Ballester, Manel Rodríguez-Castelló, Mercè Claramunt i Ramón Guillem, els quals donaran un toc diferent amb alguns dels seus versos.

