La Lliga2 en les modalitats de raspall i escala i corda ha estat presentada oficialment este dijous en la Conselleria de Cultura i Esport. La competició, que ja ha completat les partides inaugurals, és l’espai creat per a les figures que no han tingut cabuda en la Lliga tot i estar a un bon nivell per a competir, i per als joves valors que millor estan rendint i més estan evolucionant en els darrers mesos.
L’acte ha començat amb la intervenció de Josep Maria Catalunya, membre de la Comissió Executiva de la Fundació per la Pilota. “Des que ens vam constituir, sempre hem buscat la fórmula per a contractar el màxim número de gent. Ens vam adonar de seguida que hi havia un escaló gran entre els jugadors que estaven en l’elit, que pràcticament no paren al llarg de l’any, i aquells que només jugaven el dia a dia i era difícil que entraren en campionats. La pandèmia ens va frenar a escala de patrocinadors i d’interrupcions del calendari. Ara, sembla que estem recuperant la normalitat del 2019 i per això volíem tornar a tindre la Lliga2. Hem volgut fer un campionat que arreplegue a tots els que van espentant de baix cap amunt i a tots els que s’hagen quedat fora de la Lliga per qüestions esportives, perquè no estiguen un parell de mesos esperant que acabe esta competició”, ha dit Catalunya.
“Podem dir que tenim a vora cinquanta jugadors amb nòmina en la Fundació. Estem treballant perquè entren més patrocinis i poder destinar-los als jornals dels jugadors. Però encara volem anar més enllà creant més competicions, com per exemple als joves que venen dels centres de tecnificació, per a tancar el cercle i que tots els pilotaris tinguen una activitat continua al llarg de la temporada. És el nostre objectiu”, ha afegit Josep Maria Catalunya.
A continuació ha intervingut Sebastià Giner, coordinador de pilota de la Generalitat Valenciana. “En 2016 ens vam trobar que el grup professional estava en una situació delicada i necessitava una ajuda. Des de la Generalitat Valenciana vam tindre claríssim la voluntat de millorar la situació i que la pilota tinguera la representació professional mitjançant la Fundació. El treball ha sigut dur i constant, tot i els entrebancs. El primer pas va ser la contractació d’eixe grup professional, i la següent idea era consolidar altre grup que busque consolidar-se en l’elit. La pandèmia va fer que en dos anys s’aturara este projecte. Ara és un nou repte, ja que vindrà per a quedar-se i es consolidarà. En conseqüència, els pilotaris tindran unes millors condicions”, ha explicat Giner.
“La Lliga2 també vol dir que mediàticament, els participants tindran oportunitat d’eixir en les partides retransmeses en les diferents plataformes i significa que seran més coneguts. La motivació és màxima. En el conveni amb la Fundació, hem augmentat el pressupost perquè esta Lliga2 siga real i amb la intenció de crear una porta oberta a totes les promeses que aspiren al món professional”, ha conclòs Sebastià Giner.
En la presentació han estat presents una ampla representació dels pilotaris que participen en la Lliga2. Entre ells, figures consagrades com Francés, qui ha manifestat que “este és un campionat d’entitat perquè en té pilotaris de primera categoria. La Lliga2 ens permet estar rodant i tenir una continuïtat, mantenir el ritme de partides. Si mirem els noms, quasi és una Lliga, i a més se li dona oportunitat a joves que estan progressant”, ha comentat Francés.
També han participat en l’acte joves aspirants, com Sergi, qui ha assenyalat que “per a mi és una gran oportunitat pel fet de jugar amb figures. És una gran il·lusió jugar amb equips que són més forts del que jo estic acostumat”, ha dit.
