Dues han estat les partides que s’han completat este dissabte en les lligues i ambdues s’han resolt en l’últim joc. Així les coses, els quatre equips han sumat punts per al seu caseller, 2 els vencedors i 1 els derrotats.
La Lliga CaixaBank d’escala i corda s’ha traslladat fins al trinquet Pelayo on l’equip de Benidorm de Genovés II, Nacho i Álvaro Gimeno ha superat al de Vila-real amb Soro III, Javi i Hilari per 60-55.
La partida ha estat magnífica; tal vegada la millor que s’ha completat fins ara i això que el nivell està sent molt alt. I és que els dos trios han jugat amb molta qualitat, ratllant a gran altura i realitzant colps i intercanvis de gran dificultat i molt bella factura.
El marcador sempre ha anat parell, primer amb els de Benidorm per davant i posteriorment manant els de Vila-real, però solament amb un joc com a màxima diferència. I per a sumar, molt de passar pilota els sis pilotaris i aplaudiments a l’escala per les rematades i les restades.
Al nivell exhibit pels pilotaris cal afegir l’emoció i la incertesa. El joc definitiu, amb 55 iguals, ja ha sigut per a emmarcar: val de Genovés II, Nacho i Álvaro Gimeno, tombat pels contraris. I quatre vegades val per a Soro III, Javi i Hilari, tombades pels blaus, que han sumat en la segona oportunitat d’acabar. Una bogeria, per l’emocionant que estava sent el desenllaç i per com continuaven jugant els sis pilotaris després de dues hores d’una bona ‘mantà’.
Amb este resultat, Benidorm es situa en el grup capdavanter de la classificació amb 4 punts en dues partides i Vila-real es queda amb 3 punts, també amb dues partides disputades.
BELLREGUARD
En la Lliga CaixaBank de raspall – Trofeu Diputació de València, la parada ha estat el trinquet de Bellreguard on l’equip d’Ontinyent d’Iván, lorja i Néstor s’ha imposat al de Xeraco amb Vicent, Raúl i Murcianet.
En este cas, les diferències també han estat mínimes, primer perquè els dos equips han fet bona la presència al dau. Açò fins que el marcador ha reflectit 15-10 per a Vicent, Raúl i Murcianet, que han incrementat el seu avantatge en fer el joc del rest (20-10).
Hi havia percepció al trinquet de Bellreguard que la partida no tardaria a ser per als de Xeraco, però una vegada més ha quedat demostrat que en la pilota cal esperar fins a l’últim quinze.
Iván, Lorja i Néstor també han sumat des del rest per a tornar a situar-se a un joc: 20-15. I a continuació, taules en el marcador a 20 amb el traure i les rematades dels d’Ontinyent. I s’ha continuat sumant des del dau, s’ha continuat lluitant cada quinze, com estava sent habitual en la partida, hui molt guerrera, fins a arribar al 25-25.
Tornava a pesar més la victòria de Xeraco en els pronòstics per això d’estar al dau en el joc definitiu; però no, Iván, Lorja i Néstor han fet el tercer joc de la vesprada al rest i han aconseguit la victòria.
Amb este repartiment de punts, Vicent, Raúl i Murcianet se situen líders amb 5 punts pel seu millor coeficient de jocs mentre que Iván, Lorja i Néstor pugen a la cinquena posició en aconseguir la seua primera victòria.
DIUMENGE A XÀBIA I BENISSA
La competició de raspall continuarà este diumenge al trinquet de Xàbia on en partida programada a les 11.30 hores, l’equip local de Vercher, Sanchis i Ricardet s’enfrontarà al de Castelló amb Marrahí, Seve i Bossio. Els dos trios estan en la part baixa de la classificació i esta és partida per a apropar-se als llocs de privilegi.
En el torneig d’escala i corda també es jugarà este diumenge, però de vesprada i al trinquet de Benissa. Serà a les 18.30 hores i amb l’equip de Dénia de Pere Roc II, Félix i Conillet mesurant les seues forces contra el de Pedreguer-masymas amb Giner, Tomàs II i Héctor.
El trio de Dénia acumula 1 punt en dues partides i el de Pedreguer-masymas en té 2, també en dues aparicions. Està en joc situar-se en la part alta de la classificació o quedar-se prop de l’última posició, que eliminarà a l’equip que estiga en ella instal·lat quan acabe esta primera fase.