El trinquet de Benidorm ha sigut l’escenari d’una nova jornada de la XV Copa Caixa Popular d’escala i corda on Soro III i Nacho poden respirar tranquils. Amb dues victòries en dues partides disputades, l’equip de Benidorm té pràcticament assegurada la seua presència en la segona fase. Només una carambola de resultats fatídics podria apartar-los de la següent fase. Tot és gràcies al triomf aconseguit este diumenge contra la parella representativa de Vila-real, José Salvador i Javi, per 60-50.
Amb els dos punts aconseguits, el binomi benidormer encapçala el grup A amb quatre unitats. Tenint en compte que només els queda una partida per a completar la primera fase i que els altres dos equips que han jugat han caigut davant ells, Soro III i Nacho tenen el passe virtual, que no matemàtic. I és que Marc i Santi, combinat de Montserrat podrien, com a molt, igualar en la classificació, encara que també han de jugar contra la resta d’aspirants. Una situació semblant queda per a José Salvador i Javi. La formació vila-realenca afronta la resta de duels amb menys pressió gràcies a la unitat obtinguda este diumenge en arribar als 50 tantejos.
Respecte a la partida, podria haver guanyat qualsevol dels dos equips. La igualtat ha estat la màxima del duel, ja que els quatre participants han estat a l’altura per a la Copa. Ben és cert que Soro III i Nacho han tingut oportunitat de tancar la victòria molt abans. I és que els rojos s’han escapat en el lluminós d’inici. L’actuació d’ambdós membres del conjunt de la Marina Baixa era destacada i això els ha permés situar el 40-20 en el marcador. Una diferència que han tingut opció d’ampliar amb un ‘val i 30’ en una pilotada correguda a l’escala de Soro III. Això no obstant, el duo roig no ha pogut rematar el quinze i els blaus han reaccionat.
A partir d’ací, la iniciativa ha estat per a José Salvador i Javi. El lluminós s’ha ficat de cara per als castellonencs i del 45 per 30 s’ha passat al 45-50. Els blaus s’havien ficat per primera vegada per davant en el marcador i tot presagiava el seu triomf, però pel joc que es veia. Els intercanvis eren de màxima igualtat i finalment, els rojos han trencat la ratxa per a igualar a 50. Un joc decisiu, ja que de nou han recuperat la precisió anotadora i s’han emportat els dos tantejos finals.
La competició continua este divendres al trinquet de La Pobla de Vallbona i, de segur, que Soro III i Nacho estaran pendents. I és que els equips de Montserrat, amb Marc i Santi, i els locals, amb Puchol II i Conillet, es veuran les cares per a seguir definint el tauler del grup A. Un duel que iniciarà a les 18.30 hores.
Si Marc i Santi no guanyen, Soro III i Nacho seran de la segona fase. Una situació important, ja que l’últim classificat al final de la primera volta quedarà descartat per a la següent ronda. Un format innovador que obliga a donar-ho tot a cada quinze. Per la seua part, Puchol II i Conillet s’estrenen en la competició amb totes les opcions per davant.
Abans d’esta partida serà el torn per a la Copa2 Caixa Popular d’escala i corda. A les 17.00 hores, el trinquet poblà acollirà l’enfrontament d’Héctor de Sueca i Bueno amb Mario i Carlos. Els primers debutaran en la quarta edició, mentre que els segons van caure en la primera jornada per 60-35 davant Diego d’Onda i Muedra II.