VICTÒRIA PER A LA LLOSA DE RANES I PEDREGUER-MASYMAS EN L’INICI DE LA SEGONA FASE DE LA LLIGA CAIXABANK

Les Lligues CaixaBank han obert la segona fase este divendres en ambdues modalitats. En la XL Lliga CaixaBank de raspall, La Llosa de Ranes, amb IvánMurcianet i Ricardet, han guanyat a casa del Genovés, amb IanTonet IV i Bossio, per 30-25 en una increïble remuntada. Per l’altre costat, la XXXII Lliga CaixaBank d’escala i corda ha viscut la victòria de Pedreguer-masymas, amb Giner, Salva i Conillet, sobre Vila-real, amb José Salvador, Nacho i Guillermo, per 60-55 al trinquet de Vilamarxant.

La segona fase de la XL Lliga CaixaBank de raspall ha iniciat de la manera més espectacular possible. L’equip representatiu de La Llosa de Ranes, amb IvánMurcianet i Ricardet, ha obtingut els dos punts contra El Genovés, amb IanTonet IV i Bossio, després d’una increïble remuntada en aconseguir apoderar-se dels quatre jocs finals quan el lluminós del trinquet del Genovés marcava el 25 per 10 en contra dels llosers.

Una victòria que ha estat marcada per la constància d’Iván i la connexió amb Ricardet, sobretot al dau. La treta del d’Ontinyent continua sent una ferramenta ofensiva, més si cap quan Ricardet és un rematador nat al capdavant. Això no obstant, en esta associació faltava la presència de Murcianet. El mitger estava patint la contundència de Tonet IV i no mesurava amb confiança els colps. En el moment que ha pogut dirigir els contracolps amb seguretat i intenció, la partida ha canviat.

Abans, Tonet IV estava controlant de cap a peus el seu dau, permitent que Ian i Bossio jugaren còmodes, sense pressió. El Genovés ha pegat un pas endavant quan amb 10 per 5, els rojos han trencat la dinàmica anotadora des del dau. El número u exercia com a tal i ha torbat la galeria i llotgeta amb facilitat.

Amb tot açò, La Llosa de Ranes recupera el lideratge aconseguit en la primera fase a l’espera de la resta de resultats. Per la seua part, els genovins sumen una unitat que ara mateix els situa com a segons.

Tot podria canviar a les 18.30 hores d’este dissabte al trinquet de Bellreguard. I és que la huitena jornada continua amb l’enfrontament de les formacions representatives de Xàbia, amb VercherLorja i Néstor, i d’Oliva, amb Salelles II, Brisca i Sergi. Ambdós trios van acabar amb uit punts en la primera fase amb els alacantins per davant gràcies a un coeficient millor de jocs.

XXXII LLIGA CAIXABANK D’ESCALA I CORDA

Pel que fa a la partida disputada a Vilamarxant, Giner, Salva i Conillet s’han escapat primer en el marcador amb un 30-20. Un premi que era una recompensa al primer val aconseguit d’inici on José Salvador s’ha imposat des del dau. A partir d’ací, els pedreguers han encadenat tres tantejos, dos des del dau amb domini i solvència a l’hora de trobar forat, i altre des del rest on han demostrat una gran capacitat de tornada on han aprofitat circumstàncies de partida com parades en l’escala o errades rivals.

Vila-real ha fet un pas endavant per igualar a 35 i la partida ha entrat en una dinàmica de jocs molt equilibrats i intercanvis llargs i de gran qualitat, que han propiciat el llançament de coixinets per part del public.

De nou, Pedreguer-masymas s’ha avançat en el marcador (50-40) en un moment de la partida on no hi havia un clar dominador. Els tantejos es decidien sense una tònica clara, de fet hi ha hagut tres jocs amb val per als dos costats i en el que no, Giner ha trencat la igualada a dos amb dues execucions directes del dau perfectes.

La partida s’ha igualat a 55 amb solvència de José Salvador. Tres jocs del que venia sent la segona part de la partida. Renyida, amb molta qualitat i amb quinzes i tornades espectaculars. Podia haver guanyat qualsevol equip, però la victòria arriba en el segon val del tanteig decisiu.

Amb este resultat, Pedreguer-masymas és el primer classificat de la segona fase amb dos punts, mentre que Vila-real queda segona amb una unitat a l’espera de la resta de resultats.

La huitena jornada continuarà este dissabte a les 18.30 hores al trinquet de Pedreguer. En este cas, Benidorm, amb Pere Roc II, Jesús i Héctor, es veurà les cares amb Montserrat, amb Marc, Pere i Monrabal II. En la primera fase, els de la Marina Baixa van acabar per davant amb set punts, encara que igualats amb els de la Ribera Alta.